11488786

ZAKÁZAT DĚTEM INTERNET NEBO FACEBOOK? MÁME LEPŠÍ ŘEŠENÍ.

Autor: Renata Konopíková

V minulém měsíci se jako lavina začala šířit informace o nebezpečné hře Modrá velryba, která ohrožuje naše děti na internetu. Mnohé rodiče tato "novinka" vyděsila. Pak nastalo částečné uklidnění. Přišla informace, že jde nejspíš o hoax (poplašnou zprávu) - hra jako taková pravděpodobně neexistuje, jen se její princip snaží někteří dospívající napodobit. Je ale uklidnění na místě? Můžeme informaci o aktuálním fenoménu zase vypustit a dál jet v zaběhnutých kolejích?

Nebo bychom měli zpozornět a zamyslet se, proč naše děti obecně tolik na internetu visí a proč třeba zrovna takovouto "zábavu" vyhledávají?

Následující text vám může poskytnout také inspiraci pro zlepšení vztahů s dítětem v jakémkoliv věku.

Detem_chybi_obycejne_veci_normal


Čtěte také: CO JE MODRÁ VELRYBA, JAK ZAJISTIT BEZPEČÍ DĚTÍ NA INTERNETU


Jak se ukazuje pro mnohé děti a teenagery se o žádnou horkou novinku nejedná. Informace o tajemné hře, která může skončit i smrtí (dovést dítě k sebevraždě), už nějakou dobu po českém internetu a sociálních sítích kolují. Tématu se věnují také někteří youtubeři, které naše děti pravidelně sledují. Spoustu dětí hra děsí, jiné bohužel přitahuje. Hlavní problém tkví v tom, že my rodiče často vůbec netušíme, co děti na internetu dělají...

Není divu. Úkolů, které musíme zvládnout je milion. Všechno se stále zrychluje, v práci nám toho nakládají čím dál víc, pokud jsme OSVČ musíme vynaložit čím dál větší úsilí, abychom se uživili. Pracovní doba se prodlužuje, mnozí si práci berou i domů. Pak ještě obstarat nákupy, domácnost... Když už konečně přijdou na řadu děti, jsme unavení, nesoustředění, většinou v rychlosti vyřešíme jen ty nejdůležitější školní úkoly a nemáme příliš energii poslouchat a vnímat cokoliv dalšího.

Babičky a dědečkové, kteří by pomohli se pomalu ale jistě stali nedostatkovým "zbožím". Doba, kdy rodiny bydlely pospolu je pryč. A i když jsou prarodiče nebo další členové rodiny dostupní, mají často svých starostí dost. Tak se nějak stalo, že nestíháme moc vnímat, co naše děti dělají, možná jsme dokonce rádi, že se na tom internetu nějak zabaví. Nechceme si připustit, že by se jim v klidu a bezpečí domova mohlo dít něco zlého. A tak přestože své ratolesti milujeme, může se nám docela snadno přihodit, že najednou překvapeně civíme na pořezané ruce svého dospívajícího dítěte a nechápeme, jak se to mohlo stát. Proč něco takového dělá?

DĚTEM CHYBÍ OBYČEJNÉ VĚCI

A vlastně nejen jim. Zkuste si přečíst výčet následujících základních potřeb. Možná vám budou připadat tak jasné a samozřejmé, že není nutné o nich psát nebo mluvit. Ale ruku na srdce. Skutečně tyhle obyčejné věci sobě i svým dětem dopřáváte? Opravdu vaše děti tyto naprosto základní, pro spokojený život nezbytné věci mají? Odpovězte si na následující otázky. Jejich účelem není vám způsobit depresi nebo pocit, že jste špatný rodič. Nikdo nemůže zvládat všechno, nebuďte na sebe příliš přísní. Neznamená to, že pokud neděláte vše níže uvedené, nejste dobrým rodičem.

Účelem tohoto textu je získat inspiraci, jak můžeme často velmi jednoduchým způsobem a bez zákazů docílit, že naše děti stráví ve virtuálním světě o něco méně času. A že jim i v reálném světě bude o něco líp.

Jaké obyčejné věci to jsou?

BLÍZKÝ KONTAKT A OPRAVDOVÝ ZÁJEM

"Děti mají být co nejvíc s rodiči. Jen tak mají možnost pozorovat, učit se. Jen tak můžete o sobě vzájemně vědět všechno důležité."

  • Kolik času denně trávíte se svým dítětem?
  • Jak často své dítě vezmete za ruku, obejmete, pohladíte? (Samozřejmě ne proti vůli dítěte, ale i starší děti to potřebují - někdy víc, než ty malé)
  • Mluvíte se svým dítětem každý den třeba alespoň po telefonu, když nemůžete být s ním?
  • Zajímáte se o to, co dítě dělá v době, kdy nejste spolu?
  • Mluvíte s dítětem nejen o školním prospěchu, ale také o tom, jak se ve škole cítí? Jak vychází se spolužáky?
  • Vnímáte, jak často se vaše dítě směje? Zpozorníte, když je dítě smutné?
  • Znáte kamarády svého dítěte? Nejen ty reálné, ale i virtuální?
  • Kolik času je vaše dítě nuceno trávit úplně samo?
  • Není vaše dítě příliš izolované od vrstevníků? Snažíte se ho v takových kontaktech podpořit?
  • Sednete si někdy s dítětem k počítači a zahrajete si s ním jeho oblíbenou hru nebo se společně podíváte na to, co ho aktuálně na internetu nejvíc zajímá?
  • Povídáte si alespoň večer s dítětem o tom, co v daném dni zažilo, co se mu podařilo a co naopak vnímá negativně?
  • Berete děti s sebou (nebo to těm starším alespoň nabídnete) při jakékoliv možné příležitosti (bez ohledu na příp. reakce okolí)?

Tipy pro vytížené rodiče (kde vyšetřit čas nebo získat pomoc):

  • pokud máte, zapojte babičky a dědečky (i když třeba nedělají úplně vše podle vašich představ, kontakt se seniory je pro děti také důležitý)
  • domluvte se s kamarády nebo známými, kteří jsou s dětmi doma
  • najděte si paní na hlídání a výpomoc v domácnosti (nevnímejte to jako selhání, děláte to pro dítě, i vy pak na něj budete mít víc času)
  • přihlašte dítě do kroužků, které ho budou bavit a rozvíjet jeho dovednosti nebo talent
  • využijte rodičovskou kontrolu internetu (např. na stránkách https://www.kaspersky.cz/ si můžete zdarma stáhnout 30 denní zkušební verzi produktu Kaspersky Internet Security - multi-device s modulem rodičovské kontroly)
  • zvažte možnost úpravy pracovní doby
  • zvažte možnost změny zaměstnání nebo pracovního zařazení
  • zajímejte se o alespoň částečnou možnost homeoffice (práce z domova)
  • teplá večeře není nutná (zajistěte dítěti ve škole teplý oběd)
  • nákup si můžete nechat přivézt domů
  • vnímejte plně své dítě v každém společném okamžiku (využijte k rozhovoru např. cestu do školy místo přemýšlení o práci)

SPOLEČNÉ REÁLNÉ ZÁŽITKY

"Měla jsem velmi problematický vztah se svou dospívající dcerou. Teprve když jsem spolu vyrazily na několikadenní výlet, změnilo se to, našly jsme k sobě cestu."

  • Jak často jdete s dítětem na procházku, jedete na výlet, hrajete hry, společně sportujete? (Umíte to ještě bez mobilu a interentu?)
  • Účastní se děti vašich setkání s přáteli?
  • Kdy jste byli s dětmi naposledy v divadle, kině, na koncertě nebo na výstavě?
  • Chodíte společně nakupovat?
  • Smějete se společně?
  • Pořádáte s dětmi společné oslavy narozenin a dalších důležitých okamžiků?
  • Zná vaše dítě alespoň nejbližší příbuzné, stýká se s nimi, komunikuje s nimi? Podporujete ho v tom?
  • Trávíte společně s dětmi dovolenou a větší část prázdnin?
  • Berete své dítě občas s sebou do práce, aby mělo možnost vás vidět v jiném prostředí a pozorovat, co děláte?
  • Zapojujete dítě nenásilně do jakékoliv (domácí i jiné) práce? Necháte ho, aby vám pomáhalo všude, kde o to jeví zájem?

POCIT BEZPEČÍ

"Stačílo by mi bývalo, kdyby mě někdo vzal za ruku nebo mě objal a řekl mi, že to zvládnu. Vysvětlil mi, co se děje a že to, co cítím, je normální. Ujistil mě, že jsem neudělal(a) nic špatného a že jakýkoliv problém má řešení."

  • Víte, čeho se vaše dítě bojí a proč?
  • Pomáháte svému dítěti překonat situace, ve kterých cítí nejistotu nebo obavy? Ať už BLÍZKÝM KONTAKTEM nebo slovy pochopení a podporou při hledání přijatelných řešení)?
  • Nevystavujete své dítě zbytečně informacím nebo zážitkům, které ho děsí, vyvolávají v něm strach? (TV zprávy, strašidelné filmy, agresivní hry, webové stránky obsahující sex, násilí) 
  • Není vaše dítě svědkem opakovaných hádek nebo domácího násilí?
  • Nezatahujete dítě do partnerských nebo rodinných sporů, nevyužíváte ho jako spojence nebo prostředek pomsty?
  • S dítětem samozřejmě nemusíte být 24 hodin denně, ale ví vaše dítě, že kdykoliv potřebuje pomoc nebo podporu, jste mu k dispozici?

SPOLEČNÉ DOBRÉ JÍDLO

"Jitka nebyla vůbec zvyklá pravidelně jíst. Téměř nikdy se doma nesešli společně u stolu, každý zhltnul ve stoje nebo u počítače něco rychlého, často sladkého. Byla překvapená, jak jí společné pravidelné a kvalitní jídlo zlepšilo náladu, zažívání, vlasy i pleť . Bála se, že přibere, ale spíš ještě pár cm vyrostla. Došlo jí, co všechno dřív ani neochutnala, o co všechno přicházela."

  • Jíte alespoň ve volných dnech společně u stolu ráno, v poledne i večer? (Je to také příležitost si s dítětem povídat - viz BLÍZKÝ KONTAKT, OPRAVDOVÝ ZÁJEM)
  • Dodržujete, že u jídla nemá co dělat počítač ani mobil?
  • Chystáte alespoň ve volných dnech společně jídlo ze základních surovin? (viz SPOLEČNÉ REÁLNÉ ZÁŽITKY)
  • Inspirujete nebo necháte dítě, aby (přiměřeně věku) samo připravilo jednoduché jídlo? Nebo se alespoň podílelo na dalších činnostech souvisejících s jídlem (příprava stolu, nádobí)
  • Dáváte přednost potravinám i nápojům bez konzervantů, umělých barviv a aromat, nadměrného množství cukru?
  • Pije vaše dítě dostatečně a jí dostatek čerstvého ovoce a zeleniny? (Pokud odmítá, zkusili jste čerstvě vylisované šťávy?)

PRAVIDELNÝ POHYB (IDEÁLNĚ VENKU)

"Petr měl opakované zdravotní problémy. Odráželo se to i na jeho psychice. Nikdy by mě nenapadlo,že stačí tak jednoduchá věc. Chodit pravidelně každý den alespoň na hodinu ven, projít se nebo jet na kole. Už během pár dní bylo znát zlepšení a během několika týdnů mu bylo úplně dobře."

  • Kolik hodin denně tráví vaše dítě venku?
  • Jak často vy sami trávíte s dítětem čas v pohybu venku? (Např. procházky, jakýkoliv sport, práce na zahradě)
  • Má vaše dítě alespoň hodinu denně nějaký pohyb? Podporujete pohybové aktivity, které ho "táhnou" ven? (Pohybové kroužky, které ho baví a alespoň částečně se odehrávají venku. Koupíte raději kolo nebo brusle než nový počítač? Nevozíte dítě zbytečně do školy nebo na kroužky? Posíláte ho pěšky na nákup? Má psa, kterého musí pravidelně venčit?)

ČAS PRÁCE, ČAS ODPOČINKU

"Najednou jsem si uvědomila, že jsem jako stroj. Neustále soustředěná na plnění úkolů, po většinu dne zahleděná do počítače nebo mobilu. Došlo mi, že skoro nechodím ven, nesportuji, nesetkávám se s kamarády, nerelaxuji, nenajdu si čas na věci, které mě těší. Od mala jsem slyšela, že práce je důležitější než zábava. Skončila jsem v nemocnici - vyčerpání organismu."

  • Chodí vaše dítě včas spát? Dostatek spánku je pro regeneraci a zdraví (nejen) dítěte nutný, nastavte si (společně) HRANICI přiměřenou věku.
  • Kladete na odpočinek dítěte stejný důraz jako na plnění povinností?
  • Dodržujete prázdniny jako čas určený k odpočinku a regeneraci nikoliv čas určený k dohánění školních "restů"?
  • Má vaše dítě také dostatek nijak neorganizovaného času? Času, kdy může dělat cokoliv, co se mu chce? Kdy nemusí dělat vůbec nic? :-)
  • Pokud od dítěte slyšíte často slovo nuda nebo vás "zlobí", nechybí mu naopak nějaká smysluplná činnost nebo úkoly? Zájmové kroužky?

VOLNOST I HRANICE, LÁSKA BEZ PODMÍNEK

"To, že vaše dítě milujete ještě nezaručuje, že se cítí milováno."

Víte že...

  • Nastavení rozumných hranic dává dětem POCIT BEZPEČÍ?
  • Děti, které nemají vymezené hranice, necítí přirozenou rodičovskou autoritu a nejsou na ně kladeny téměř žádné požadavky (rodiče se vyhýbají usměrňování i ve chvílích kdy je to potřeba) jsou často rozladěné, neovládají své pocity a později jim chybí zodpovědnost?
  • Přílišná benevolence (dítě má absolutní volnost ve všem) je jen jiným druhem zanedbávající výchovy?
  • Máte nastavené HRANICE, co je na internetu v pořádku a co je nebezpečné? Kolik času denně na něm dítě může být?
  • Trváte důsledně na tom, aby se dítě nevěnovalo aktivitám, které ho ohrožují nebo mu škodí (případně ohrožují nebo škodí jeho okolí), ale zároveň mu poskytnete volnost a podporu ve výběru vhodnějších, alternativních aktivit?
  • Může vaše dítě svobodně vyjádřit, co si myslí nebo cítí, aniž by mělo strach z vaší reakce? Aniž byste jeho pocity negativně posuzovali nebo odsuzovali?
  • Nevyjadřujete lásku dítěti jen tehdy, když se chová podle vašich představ nebo přinese dobré známky?
  • Zamysleli jste se, kdy vy sami nejvíc potřebujete cítit lásku? Není to právě ve chvílích, kdy se vám nedaří, máte zlost, vztek nebo jste smutní ?
  • Umíte dát svému dítěti po případném sporu nebo hádce najevo, že se na vašem vztahu nic nemění? Máte ho stále stejně rádi?

Víte že:

  • Když musí dítě plnit požadavky, aby bylo milováno, stává se úzkostným a pochybuje o své vlastní hodnotě?
  • Nejvíc pro dítě uděláme, dostává-li spoustu lásky jen tak. Tento zdravý předpoklad, že je stále milováno, vytváří základ, ze kterého dítě prospívá a vyrůstá v citlivého, milujícího a schopného dospělého člověka.

RESPEKT

"Je pochopitelné, že si o rybě myslíte, že je hloupá nebo nešikovná, když ji nutíte šplhat. Zkuste ji pustit do vody."

  • Chováte se k dětem se stejným respektem, s jakým chcete, aby se chovali ony i všichni ostatní k vám? (Respektujete např. zejména u starších dětí jejich soukromí? Umíte se dítěti omluvit, přiznat svoji chybu, pokud se stane?)
  • Řídíte se tím, co intuitivně cítíte, že právě vaše dítě aktuálně potřebuje? Nebo spíš tím, co na to řekne nebo očekává okolí? Případně tím, jak vychovávali vás? ("Já jsem to taky musel vydržet, zvládnout...")
  • Vedete dítě k tomu, aby respektovalo své potřeby a chovalo se s respektem také ke všem ostatním? 
  • Věříte svému dítěti? Berete jeho pocity a sdělení vážně? Nepoužíváte věty typu "To není tak hrozný", "Vždyť se ti toho tolik nestalo"? (Poslechněte si DÍTĚ MÁ VŽDY PRAVDU)
  • Umíte dítě při každé vhodné příležitosti pochválit? Posilujete jeho zdravé sebevědomí? Nebo ho spíš upozorňujete na nedostatky...
  • Nesrovnáváte permanentně dítě se sourozencem nebo kamarádem, který " je mnohem úžasnější, chytřejší, dokonalejší, hodnější"?
  • Nepoužíváte negativně hodnotící výroky typu "Z tebe nikdy nic nebude", "Ty ses snad zbláznil?", "Jsi naprosto k ničemu"?
  • Berete ohled na individualitu dítěte? (tělesnou konstituci, intelekt, věk, zájmy, schopnosti)?

Nechtějte hned zázraky. Každá snaha se počítá. Nikdy není pozdě začít. Každý den, hodina, minuta, kdy se pokusíte podle jednotlivých tipů cokoliv zlepšit, velmi pravděpodobně způsobí, že vy i vaše dítě budete spokojenější.


Čtěte také: CO JE MODRÁ VELRYBA, JAK ZAJISTIT BEZPEČÍ DĚTÍ NA INTERNETU



Zdroj:

AZ RODINA.cz - informační portál (nejen) pro rodiče, 11.5.2017, aktualizace 12.9.2017

Použité zdroje:

Naomi Aldort, Vychováváme děti a rosteme s nimi
Zdeněk Matějček, Co děti nejvíc potřebují
Eva Labusová, O nevhodných přístupech v rodičovské výchově...

Tus
11499230

KDYŽ CHCEŠ, TAK TO DOKÁŽEŠ!

HUDEBNÍ PROGRAM zaměřený na PREVENCI RIZIKOVÉHO CHOVÁNÍ úspěšně probíhá již od r. 2011, kdy vznikl pod záštitou zmocněnkyně vlády ČR pro lidská práva Moniky Šimůnkové. RADOSLAV "GIPSY" BANGA se s žáky a studenty podělí o svůj osobní příběh i své zkušenosti a motivuje je k aktivnímu a smysluplnému životu bez násilí, konzumace drog, xenofobie, rasismu, intolerance, agrese, kriminality a dalších variant rizikového chování.

PODÍVEJTE SE NA VIDEOKLIP JIŽNÍ SPOJKA

Je lepší dvojka nebo trojka?

Jak kondolovat na pohřbu a psát kondolenci

Ztráta člověka je bolestivou událostí jak pro nejbližší rodinu a přátele zesnulého, tak pro jeho širší okolí. Pokud jste se dozvěděli o úmrtí prostřednictvím smutečního oznámení, parte nebo od pozůstalých, je vhodné vyjádřit soustrast jeho nejbližším. Způsob kondolování se odvíjí od toho, zda se pohřbu účastníte osobně, nebo chcete kondolenci předat poštou.

UKAŽTE DĚTEM PESTROBAREVNÝ SVĚT

Víte, kolik odstínů zelené se objevuje ve světě kolem nás? Proč si muži pořád pletou růžovou a fialovou? Už v dětství je důležité naučit se barvy správně rozeznat a pojmenovat.

SKVĚLÝ RYCHLÝ MOUČNÍK PRO NEČEKANOU NÁVŠTĚVU VÁS NAUČÍ MARKÉTA PAVLEJE V GOURMET ACADEMY

Taky máte svých pár oblíbených moučníků, které jedete pořád dokola a chtěli byste zase překvapit něčím novým? Hledáte něco osvědčeného, co nedá moc práce, ale výsledek bude tak úžasný, že se po něm okamžitě zapráší? Přesně takový moučník jsem se naučila na Kurzu jarního pečení s Markétou Pavleje (v rámci Gourmet Academy). Galleta má navíc tu výhodu, že je velmi variabilní, takže při jednom pečení, uspokojíte i rozdílné chutě členů rodiny a hostů.

LEU BRAIN STIMULATOR - DIDAKTICKÁ HRA OD 4 DO 104 LET!

Zábavná a poutavá hra s pedagogicky vysokou hodnotou pro lidi všech věkových kategorií ( s výjimkou malých dětí do 3 let). U dětí stejně jako u dospělých je mozek stimulován různými způsoby a tímto je podporován ve svém vývoji. Díky velkému množství čím dále tím náročnějších úkolů a ještě mnohem vyššímu počtu variací her zůstane hra vždy výzvou, která znovu a znovu upoutá děti a dokonce i lidi ve vysokém věku.

Školy mohou získat finanční prostředky na vytvoření lepšího prostředí pro děti. Hlasujte pro Vašeho favorita!

Školy v Česku často bojují s nedostatkem finančních prostředků na všechna vylepšení, která by si přály pro děti udělat. Nyní mohou získat na své aktivity až 200 tisíc korun v projektu, který zahájila společnost Procter & Gamble ve spolupráci s Penny Marketem. K vítězství mohou „své“ škole dopomoci rodiče žáků i všichni její příznivci, po zakoupení výrobku P&G v Penny Marketu se budou moci zapojit do hlasování. Soutěž probíhá od 1. října do 18. listopadu a školy se do ní můžou hlásit i v jejím průběhu.

DĚTI SE VE ŠKOLKÁCH SKVĚLE BAVÍ

Současné školky umí děti patřičně zaujmout. Stačí několik málo okamžiků a dítě si nové prostředí školky velice oblíbí. Školky totiž nabízí nejen seznámení se stejně starými dětmi, ale naučí je mnohé činnosti zábavnou formou, takže si ani nevšimnou, že se učí něco, co se jim bude v budoucím životě dost hodit.

NEWSLETTER bEDUin - TÝDENNÍ PRŮVODCE SVĚTEM VZDĚLÁVÁNÍ

Přináší inspirativní informace pedagogům, rodičům i všem ostatním, kteří se o vzdělávání zajímají. V aktuálním vydání se můžete např. podívat jaká jídla dostávají děti ve školních jídelnách v různých zemích světa nebo se dozvědět víc o novele zákona o ochraně veřejného zdraví, která nutí rodiče k očkování. Setkáváte se ve škole s nesnášenlivostí? Podívejte se na praktický manuál pro učitele Chci to řešit! Pokud se přihlásíte k odběru, můžete pravidelně dostávat informace k zajímavým tématům i v dalších týdnech.

ŠKOLY ODEVZDALY 372 VYSLOUŽILÝCH POČÍTAČŮ

Žákům 81 českých škol se podařilo vybrat celkem 3,7 tun vysloužilých počítačů v rámci sběrové ekologické soutěže Seber si tablet. Nezisková organizace ASEKOL, která soutěž pořádala, odměnila deset škol novým tabletem.

HLEDÁTE DOBRÉ KURZY ANGLIČTINY, KTERÉ BAVÍ DĚTI I DOSPĚLÉ? ZKUSTE MORTIMER ENGLISH CLUB!

Výuka jazyků, konkrétně angličtiny může vypadat různě, a většinou tomu odpovídají i výsledky. Pokud nechcete pořád dokola začínat v nezáživných kurzech nebo odradit děti hned z počátku nudnou výukou, zkuste MORTIMER ENGLISH CLUB. Díky těmto kurzům se naučíte anglicky zábavně a všemi smysly. V nabídce jsou kurzy angličtiny pro děti, dospělé i seniory. Kurzy mohou být inspirací i pro všechny, kteří hledají zajímavou možnost pracovního uplatnění nebo podnikání.

Žáci sesbírali více než 16 200 starých mobilů na dobrou věc

Ve čtvrtém ročníku kampaně „Věnuj mobil a vyhraj výlet pro svou třídu“ sesbíraly děti ze základních, mateřských a středních škol 16 275 použitých mobilních telefonů. Akce, kterou pořádá společnost ASEKOL ve spolupráci se společností Recyklohraní, o.p.s., se zúčastnilo 362 škol. Vybrané funkční přístroje jsou předávány organizacím, které pracují s handicapovanými spoluobčany. Ostatní nefunkční telefony projdou ekologickou recyklací. Více informací je k dispozici na internetové adrese www.venujmobil.cz.

Školáci si za staré elektro a baterie vybrali odměny za 13 milionů korun

27. 3. 2014 - 28. března uplyne 422 let od narození učitele národů, Jana Amose Komenského. Jeden z největších myslitelů, filosofů a spisovatelů, kterého české dějiny znají, se do paměti všech studentů a žáků vryl mimo jiné učebnicí Škola hrou...

FIRMY MOHOU RECYKLACÍ POMOCI DĚTEM Z DĚTSKÝCH DOMOVŮ

ASEKOL ODSTARTOVAL PROJEKT VĚNUJ POČÍTAČ. Nezisková organizace ASEKOL od července spustila dlouhodobý projekt Věnuj počítač. Jde o akci na podporu sběru a recyklace počítačů a notebooků z firem po celé České republice. Firmy podle výzkumu totiž až v 80 % případů nakupují nové zařízení mnohem dříve, než staré skutečně doslouží. Tyto funkční přístroje chce ASEKOL po repasování předávat dětem z dětských domovů. Navíc zapojené firmy obdrží i certifikát společenské odpovědnosti.

PROČ ZAČÍT S EKOLOGICKOU VÝCHOVOU U DĚTÍ

Děti, které vidí rodiče, jak třídí odpad, to dělají samy. Naučí se to, protože rodiče odpad třídí. V rodinách, kde se odpad automaticky třídí, se takto nenápadně pěstuje "pečovatelský" vztah k přírodě. Ve školách pomáhají vzdělávací projekty společnosti ASEKOL.